Uncategorized

Zet jouw kernproblemen op rust: Team Management Probleemanalyse

Heb je een team dat niet presteert? Hebben ze meer ondersteuning, coaching of training nodig? Een probleemanalyse helpt je te bepalen waar de knelpunten zitten en wat de kern van het probleem kan zijn. Met behulp van een team management expert kun je vervolgens praktische oplossingen bedenken om deze problemen aan te pakken door middel van een-op-een gesprekken, workshops en een evaluatiegesprek.

Hoe werkt team management ondersteuning?

Team management ondersteuning is een proces dat de volgende stappen volgt:

  • Probleemanalyse/Intake. Bepaal door middel van een probleemanalyse waar de knelpunten zitten en wat de kern van het probleem is. Gesprekken met maximaal tien teamleden. Het zoeken naar patronen in hun werk, stressniveaus en interpersoonlijke relaties tussen teamleden kan helpen bij het verhelderen van de kernproblemen.
  • Het opstellen van een praktisch plan van aanpak waarmee je met teamleden of medewerkers direct aan de slag kunt om problemen op te lossen.
  • Workshops/ trainingen om de uitvoering van het actieplan te stimuleren en/of voor meer algemene voorlichting over hoe je op een productieve manier met conflicten kunt omgaan.
  • Een evaluatiegesprek is de perfecte afsluiting van dit proces, zodat je kunt nadenken en beoordelen wat je hebt geleerd door jouw kernproblemen rechtstreeks aan te pakken!

Het kan een hele klus zijn om je kernproblemen te laten rusten, maar dat hoeft niet zo te zijn! Door middel van team management probleemanalyse leer je waar de knelpunten in uw processen zitten en wat deze veroorzaakt. Het zal dan gemakkelijker zijn om aan te pakken wat de behoefte ook is.

Je bent nooit alleen

Voortdurende ondersteuning is beschikbaar met wekelijkse vervolg coaching, workshops en trainingen. Dit zorgt ervoor dat je op de goede weg blijft en je voortgang bijhoudt! De resultaten van dit team management proces kunnen in de loop van de tijd worden gezien in een dynamischer team, verhoogde productiviteit, hoger moreel en betere klanttevredenheid.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *